Tijdrit van Dalen

Beste renners en rensters,

Je hebt je al opgegeven of je wil je nog opgeven voor de individuele Scholten Cycling Tijdrit van Dalen op 28 april 2024. Wat ontzettend leuk! Via deze weg vind je de belangrijkste informatie, zodat we samen een goede en veilige wedstrijd kunnen hebben.

Vooraf

De wedstrijd wordt georganiseerd door de wielervereniging WSV de Peddelaars Hoogeveen onder de vlag van de KNWU en dus de daarvoor geldende reglementen. Deze tijdrit maakt deel uit van de Scholten Cycling Tijdritcompetitie. Voor klassementen en meer info, kijk op: https://tijdrijden.nl/

Inschrijfgeld

Het inschrijfgeld bedraagt € 15 per persoon. Dit dient van te voren overgemaakt te worden, tegelijkertijd met de inschrijving via de KNWU website. Bijschrijven op de dag zelf is niet mogelijk.

Afmelden

Kun je om wat voor reden dan ook niet meedoen, meld je dan zo snel mogelijk af! Ook dit kan via de KNWU website. Startgeld wordt niet geretourneerd.

Parkeren

Wanneer je met de auto komt, willen we je vragen om op het terrein van Scholten Cycling in Dalen te parkeren.

Het adres is:

Kleine Veld 39, 7751 BG Dalen

Rugnummers

De rugnummers kunnen afgehaald worden in de winkel van Scholten Cycling. Zie hierboven voor het adres.

Infietsen

Wanneer je wilt infietsen op de weg adviseren wij dit te doen aan de noordkant van Dalen op de weg richting Wachtum (Giestee) of aan de oostkant van Dalen op de Emmerweg. Op de kaart zijn deze gebieden aangegeven met een rode markering. Infietsen/verkennen op het tijdritparcours is na 10:20 uur niet meer toegestaan!

Sanitair

Er zullen Dixies aanwezig zijn in het gebied rondom de start. Ook kan er gebruik gemaakt worden van de sanitaire faciliteiten in de winkel van Scholten Cycling.

De wedstrijd

Het parcours is 19,3 kilometer lang en is volledig afgezet en beveiligd met verkeersregelaars. Zie hieronder voor een plaatje van het parcours.

De route is met de klok mee. De tijdrit start op de Lemakkerssteeg. Na de start slaan we linksaf om de weg te vervolgen op de Gluvinksweg. Vervolgens gaat de route over de Burgemeester ten Holteweg, De Mars, de Broekkampsdijk, de Veenhuizerweg, Burgemeester ten Holteweg, deze weg gaat over in de Burgemeester Legroweg, Peerdevalsweg, een kort stukje Nijlandsweg waarna een scherpe bocht naar links op de Sombroeksweg, deze weg gaat over in de Stukdijk en als laatste rechtsaf over de klinkers om te finishen op de Oosterhesselerweg.

De bewoners langs en binnen het parcours zijn geïnformeerd. We kunnen als organisatie echter nooit garanderen dat er geen enkele keer een andere weggebruiker op de weg is of een bewoner het parcours betreedt. Blijf ten alle tijd opletten op onvoorziene situaties!! De algemene verkeerregels blijven gewoon gelden hier.

Er zijn geen voorrij motoren. Renners mogen niet gevolgd worden door een volgauto. Stayeren is niet toegestaan, hierop wordt toegezien op diverse plekken langs het parcours.

Na de finish

Na de finish is het niet toegestaan het parcours opnieuw te betreden. Uitrijden kan op de Giestee richting Wachtum of op de Emmerweg.

Starttijden

De starttijden zijn oplopend per categorie en binnen elke categorie op geboortedatum. In de loop van de laatste week kunnen er verschuivingen zijn door aanmeldingen/afmeldingen.

Voorlopige indeling:

11:00 uur Start nieuwelingen meisjes

11:20 uur Start nieuwelingen jongens

11:40 uur Start junioren vrouwen

12:00 uur Start junioren heren

12:20 uur Start vrouwen

12:40 uur Start amateurs

12:50 uur Start sportklasse

13:00 uur Start elite/beloften

13:20 uur Start daglicentie/startlicentie

Na de wedstrijd

Na de wedstrijd zal er geen huldiging zijn. De huldiging is pas na de laatste wedstrijd in de Scholten Cycling Tijdritcompetitie.

In alle gevallen waarin de reglementen van de KNWU of de Technische Gids niet voorzien, beslist de jury over wedstrijd technische zaken en de organisatie over organisatorische zaken.

De organisatie, de KNWU alsmede andere bij de organisatie betrokken vereniging/instanties/personen kunnen niet aansprakelijk gesteld worden voor enige schade, vermissing van goederen en/of ongevallen, opgelopen dan wel veroorzaakt door deelname aan- en/of bijwonen van- deze wedstrijd voorafgaand, tijdens en na afloop van de wedstrijd.

Met sportieve groet,

Organisatie Scholten Cycling Tijdrit van Dalen

Namens wielervereniging WSV de Peddelaars, Bastiaan van der Kraan, Gert Mulderij, Emiel Kunkeler & Jelmer Benjamins