Kledingreglement

Kledingreglement WSV de Peddelaars

1. Dit kledingreglement geldt voor alle leden met een KNWU-licentie op naam van WSV de Peddelaars te Hoogeveen.
  2. Voor alle in punt 1 genoemde leden geldt dat het, tijdens het verrijden van wedstrijden, een vereiste is dat de renner/renster fietst in de meest actuele, nieuwe clubkleding van WSV de Peddelaars. Dit geldt ook voor het inrijden van wedstrijden en na afloop van de wedstrijd .
  3. Kleding is te bestellen via de website van AGU, in de nieuwsbrief wordt de opening van de website vermeld/aangekondigd.
  4. Deze sponsorkleding (shirt én broek) dient gedragen te worden tijdens wedstrijden en huldigingen! Tijdens de trainingen en de populaires  op onze wielerbaan aan de Bentincksdijk mag andere wielerkleding gedragen worden. Tijdens groepstrainingen op de weg verplichten wij de clubkleding niet, maar dit wordt wel op prijs gesteld.
  5. Kleding die te klein geworden is, kan uitsluitend onderling doorverkocht worden. Ruilen voor nieuwe kleding behoort niet tot de mogelijkheden.
  6. Vergoeding kapot gevallen is als volgt:
Jeugd: bij wedstrijden in district Noord  : 50 % vergoeding .Overige categorieën vanaf de nieuwelingen : klassiekers en omloop  50 %  vergoeding (éénmalig)
Indien de renner/renster tijdens deze wedstrijden zijn/haar kleding ‘stuk valt’, dient hij/zij dit z.s.m. te melden bij de betreffende ploegleider. Indien de (kleding) coördinator beoordeelt dat het betreffende ‘schadegeval’ vergoed dient te worden, zal deze het formulier ‘vergoeding kleding’ invullen en ondertekenen en uitreiken aan de  renner/renster in kwestie. Bestaat er onduidelijkheid dan zal het bestuur hierover een besluit nemen. De ‘gesneuvelde’ kleding dient tegelijk met dit formulier ingeleverd te worden bij de penningmeester.
Het formulier vergoeding kleding is verkrijgbaar bij de ploegleiders .
Voor alle categorieën geldt:
1e val  50% vergoed
2e val  eigenrekening
Wanneer een kledingstuk buiten voornoemde gelegenheid stuk gaat, komt dit geheel voor eigen rekening van de renner/renster.
Representativiteit en gedragingen: de renners dragen er zorg voor dat de goede naam van de club en de sponsoren niet in diskrediet wordt gebracht.
Valhelm: het gebruik van een valhelm is verplicht bij zowel wedstrijden als trainingen. Ieder lid dient zelf zorg te dragen voor een valhelm.
Fietsschoenen en –handschoenen zijn daarentegen niet verplicht (wel aan te raden). Tijdens de Nationale Kampioenschappen (NK) zijn handschoenen verplicht.

Reglement herschreven  januari 2020