Wie zijn wij

Wielersport vereniging  De Peddelaars uit Hoogeveen is op één januari 2020 ontstaan uit een fusie tussen TC de Peddelaars en WRV de Peddelaars. Deze beide verenigingen kennen een lange en rijke historie in Hoogeveen. Reeds in 1951 is de wielersport in Hoogeveen is verenigingsvorm inhoud gegeven. In de jaren zeventig van de vorige eeuw zijn de TC (ToerClub)  en WRV (WielRenVereniging ) uit de oorspronkelijk vereniging ontstaan. In de afgelopen jaren werd meer en meer duidelijk dat het aantal  overeenkomsten  beduidend meer en nadrukkelijker zijn dan de verschillen tussen de beide verenigingen. Reden om te werken aan samenwerking. En dit heeft geleid tot een fusie per één januari 2020. In het fusie traject is een belangrijk item uitgebreid aan de orde gekomen: leden van de WSV de Peddelaars doen samen het benodigde werk als vrijwilliger.

In de  statuten staat: De vereniging heeft ten doel het bevorderen van en het (doen) beoefenen van diverse takken van de wielersport.

WSV de Peddelaars kent daarom de mogelijkheid om via de vereniging deel te nemen aan wielerwedstrijden (vallend onder de KNWU) en ook om als Toerrijder de wielersport in al zijn omvang te beoefenen (vallend onder de NTFU).