Tijdrit Zwinderen

Technische gids | Tijdrit Zwinderen

Donderdag 25 mei 2023

Beste renners en rensters,

Je hebt je opgegeven voor de Individuele Tijdrit van Zwinderen op 25 mei 2023. Wat ontzettend leuk! Via deze weg vind je de belangrijkste informatie, zodat we samen een goede wedstrijd kunnen hebben. We hebben dit jaar drie tijdritten in de regio Noord die meetellen voor het DK tijdrijden Noord. Gezamenlijk bepalen deze tijdritten het klassement voor het DK tijdrijden Noord 2023!

Vooraf

De wedstrijd wordt georganiseerd door de wielervereniging WSV de Peddelaars Hoogeveen onder de vlag van de KNWU en dus de daarvoor geldende reglementen: Wedstrijdreglement KNWU Kampioenschap Tijdrijden district Noord 2023

Inschrijfgeld

Het inschrijfgeld bedraagt € 10 per persoon. Dit dient van te voren overgemaakt te worden, tegelijkertijd met de inschrijving via de KNWU website. Bijschrijven op de dag zelf is niet mogelijk.

Afmelden

Kun je om wat voor reden dan ook niet meedoen, meld je dan zo snel mogelijk af! Ook dit kan via de KNWU website. Startgeld wordt niet geretourneerd.

Parkeren

Wanneer je met de auto komt, willen we je vragen aan de Hoorndijk, de Markeweg of de Brinkweg te parkeren. De parkeerstroken zijn op de kaart hierboven met lichtgroen aangegeven.

Rugnummers

De rugnummers kunnen afgehaald worden in het dorpshuis van Zwinderen. Zie hierboven voor de locatie. Het adres is:

Markeweg 16 7864 TH Zwinderen

Infietsen

Wanneer je wilt infietsen adviseren wij dit te doen aan de noordkant van Zwinderen, langs de Verlengde Hoogeveense Vaart en dan de noordkant daarvan. Op de kaart is dit aangegeven met een donkergroene markering Bij voorkeur in westelijke richting wegfietsen, aangezien daar de weg breder is en beide richtingen op gefietst kan worden. Infietsen op het parcours is na 17:45 niet meer toegestaan!

Sanitair

In het dorpshuis is sanitair aanwezig waar gebruikt van gemaakt kan worden.

De wedstrijd

Het parcours is 17,4 kilometer lang en is deels afgezet en beveiligd met parcourswachten. Zie hieronder voor een plaatje van het parcours. De nummers geven de locaties van de parcourswachten aan, het zijn geen kilometermarkeringen!

De route is met de klok mee. De tijdrit start op de Sombroeksweg. Deze weg gaat over in de Stukdijk. Vervolgens gaat de route over de Oosterhesselerweg, de Broekkampsdijk, de Veenhuizerweg, Burgemeester ten Holteweg, de Hoogehaar, over de brug van de Benterdijk, de Vossebelt, de brug terug naar de Burgemeester ten Holteweg, deze weg gaat over in de Burgemeester Legroweg en als laatste de Peerdevalsweg, waar de finish is.

De bewoners langs en binnen het parcours zijn geïnformeerd. We kunnen als organisatie echter nooit garanderen dat er een enkele keer een andere weggebruiker op de weg is of een bewoner het parcours betreedt. Blijf ten alle tijd opletten op onvoorziene situaties!! De algemene verkeerregels blijven gewoon gelden hier.

Er zijn geen voorrij motoren. Renners mogen niet gevolgd worden door een volgauto. Stayeren is niet toegestaan, hierop wordt toegezien op diverse plekken langs het parcours.

Na de finish

Na de finish linksaf slaan richting Zwinderen. Wanneer rechts afgeslagen wordt, betreedt men weer het parcours en dit is niet toegestaan! Uitrijden kan ook weer ten noorden van de Hoogeveense Vaart.

Starttijden

De starttijden zijn oplopend per categorie en binnen elke categorie op geboortedatum. Volg de starttijden op de website: knwunoord.nl, hier zullen de definitieve starttijden komen. In de loop van de laatste week kunnen er verschuivingen zijn door aanmeldingen/afmeldingen.

Starttijden tijdrit Zwinderen

Na de wedstrijd

Na de wedstrijd zal er geen huldiging zijn. De huldiging is pas na de derde en laatste wedstrijd te Oostwold.

In alle gevallen waarin de reglementen van de KNWU of de Technische Gids niet voorzien, beslist de jury over wedstrijd technische zaken en de organisatie over organisatorische zaken.

De organisatie, de KNWU alsmede andere bij de organisatie betrokken vereniging/instanties/personen kunnen niet aansprakelijk gesteld worden voor enige schade, vermissing van goederen en/of ongevallen, opgelopen dan wel veroorzaakt door deelname aan- en/of bijwonen van- deze wedstrijd voorafgaand, tijdens en na afloop van de wedstrijd.

Met sportieve groet,

Organisatie Tijdrit Zwinderen

Namens wielervereniging WSV de Peddelaars, Bastiaan van der Kraan, Gert Mulderij, Emiel Kunkeler

Contact: bastiaanvanderkraan@gmail.com