Verslag populaires 30 maart 2023

De eerste van het jaar 2023. Nieuw dit jaar is dat we te vinden zijn op de kalender van de KNWU. In de hoop op wat meer deelnemers die zin hebben in een avondje koers.
Het was droog, stevig windje, 13 graden en rond de 15 man aan de start. Bij het voetbal worden er na de wedstrijd shirtjes gewisseld. Hier werd er voor de koers al een shirt gegund.
Één rondje gaven we onszelf de tijd om op gang te komen. Erwin van Walsem had deze ronde blijkbaar niet nodig en sloot in de tweede ronde aan.
Vanaf de tweede ronde werd het tempo opgevoerd door de jeugd. De ene aanval na de andere zetten zij op gang. In een groep van vier reden ze weg. Daar wisten drie man bij aan te sluiten. Bas Witten was net op tijd wakker en wist als 8e de groep compleet te maken. Roy Eefting, deze prof won twee weken geleden nog een etappe in de tour van Taiwan, verdeelde samen de punten en de drop met Tsjisse Weening en Juul Nagelgast.
Bas Witten had goed naar Laporte gekeken en probeerde met anderhalf ronde er vandoor te gaan. Juul reed dit gat dicht en won de sprint. Roy en Tsjisse maakten het podium compleet.
Statistieken: 45 minuten gereden, 43,5km/u gemiddeld.
(Verslag van Niels Koster)