Trainingswedstrijd #2 Meerdijk Emmen

Maar liefst 79 renners aan de start afgelopen zaterdag 17 febr. De Kannibaal was er met een flinke afvaardiging en ook HWV Hardenberg, wat Duitsers, TFC de Ketting, Omega en MTB Assen (Airolube) maar de grootste groep was de rode trein van WSV de Peddelaars. De koers kende wat minder hoogtepunten dan de vorige week. Wat overigens niet wil zeggen, dat er geen strijd geleverd werd. Integendeel. De eerste poging kwam van de Duitse belofte Lukas Riepe in het gezelschap van Kannibaal Jens Schepers, waarbij Marco van Dijken tevergeefs probeerde aan te sluiten. Onder aanvoering van Roy Eefting-Bloem kwam het peloton weer terug.

Het duurde niet lang, of er meldde zich een nieuw duo. Het waren Bruno Nakken en Niklas Behrens (één van de smaakmakers van de vorige week), die het met z’n tweeën gingen proberen. Hierna was het opnieuw Bruno Nakken, deze keer met Peddelaar Niels Koster. Dit duurde maar kort, waarna Steven Willemsen het initiatief overnam. En zo ging het maar door, zonder dat er noemenswaardige terreinwinst werd geboekt. De laatste serieuze poging kwam van het duo Jens Schepers-Guido Hartog. Zij werden teruggepakt, waarna Steven Willemsen het nog maar weer eens een keertje probeerde. Steven rijdt dit jaar in het shirt van het Universe Cycling Team, een Nederlandse continentale UCI-ploeg, die veel wedstrijden rijdt in ver afgelegen landen. Zo kom je nog eens ergens ! Maar het lukte wéér niet om weg te blijven. Met nog drie ronden te gaan vond Roy Eefting-Bloem het tijd worden om zijn ding te doen. Bij Roy weet je nooit helemaal zeker, wat de gedachte is achter zijn acties, maar dat hij het drie ronden lang zou gaan volhouden, lag niet erg voor de hand. Dat vermoeden werd een rondje later al bevestigd, waarna iedereen zich neerlegde bij een massa-sprint. Of tòch niet ? Niels Koster deed nog een alles of niets poging op het allerlaatste bultje. Maar helaas liepen de benen al snel vol en bleef de geplande eindsprint uit. Emiel zat goed voorin maar had helaas geen sprinter mee in zijn wiel. Jille zat goed gepositioneerd voor zijn eigen eindsprint.
image_123650291.JPG

Terwijl de supporters in spanning stonden uit te kijken naar de eindsprint, kwam er niet een heel peloton, maar slechts één solist om de hoek van de laatste bocht naar de finish: Cor van Leeuwen, die wel vaker voor dit soort stunts zorgt. Cor had slechts een kleine voorsprong, maar groot genoeg om buiten schot van het peloton te blijven. Achter zijn rug werd nog fel gesprint om de 2e plaats. Die ging naar Niklas Behrens, één van de uitblinkers van de vorige week. Hij klopte Bruno Nakken (3e), Sander Kroeze (4e) en Jille Brinksma (5e), die een mooi duel uitvocht met junior Karsten Kamp en die als nieuwkomer weer bewees dat hij met de besten mee kan. Helaas werd de uitslag een beetje ontsierd, doordat enkele renners zonder transponder reden. Zij zijn derhalve niet terug te vinden in de uitslag. Zo werd van de Peddelaars amateurs Jille 2e, Emiel 11e, Erwin 20e, Bas 22e, Bastiaan 25e, Niels 27e, David 40e. Leuke wedstrijd weer met een sterke ploeg. Tactisch kan het ploegenspel nog wat beter maar we zijn ook nog maar net weer begonnen he. En met een nieuwe ploeg😉💪🏻

Top 10 A-groep
1 Cor van Leeuwen