TRAININGS WEDSTRIJD #3 MEERDIJK EMMEN

Uitgerekend op het moment, dat de trainingsrit zaterdag van start ging, begon het te regenen en dat duurde totdat de wedstrijd was afgelopen. We waren met een sterk Peddelaars Amateurs-team naar Emmen gefietst bij mooi weer en hadden er zin in ondanks de regen. We vertrokken in met 69 renners voor een spetterende spannende wedstrijd in de regen. Blijft opletten, vooral in die laatste haakse bocht. Ons strijdplan was elke ontsnapping te voorkomen of anders dicht te rijden. Met als doel de winst voor 1 van onze sprinters, Jille Brinksma, Niels Koster of Bas Witten, veilig te stellen: En zo geschiedde: we konden de koers redelijk controleren. Goed werk van de ploeg hield de boel bij elkaar. Met name Bas, Stan, Jolan, David en Emiel bleven voorin het tempo hoog houden of klapten een gaatje dicht. Dan de finale: Het ging hard en er waren er al veel uitgestapt door de kou bevangen of een rondje gelapt. Maar onze ploeg bleef met 8 man rijden. Niels Koster die de sprint aantrok voor Jille Brinksma verraste zichzelf en trok een gaatje. Dan ook maar vol door rammen dacht hij en de winst was daarmee voor ons. Missie geslaagd. Het is een training maar winnen blijft leuk🏆 Jille Brinksma die zijn sprintkwaliteiten wederom bevestigde werd 4e voor Arjen van Putten 5, Niek Dam 6 en Emiel Kunkeler op 7. Drie man uit de ploeg in de top 10. Onze medestrijders: 12 Stan, 15 David, 16 Bas, 17 Mathijs, 25 Erwin. De hele ploeg gefinished💪🏻 Met verkleumde en besmeurde gezichten zocht iedereen na afloop wat droge kleding en werd de terugreis aanvaard. Met 140km op de teller weer een mooie fietsdag. Top 10 A-groep 1 Niels Koster (Hoogeveen), 2 Alban Legeai (Duitsland), 3 Bruno Nakken (Assen), 4 Jille Brinksma (De Wijk), 5 Arjen van Putten (Emmen), 6 Niek Dam (Lutten), 7 Emiel Kunkeler (Zuidwolde), 8 Melvin Bahrmann (Duitsland), 9 Axel Pol (Tubbergen), 10 Rudi Nijkamp (Dwingeloo)