TRAININGS WEDSTRIJD #1 MEERDIJK EMMEN

RAININGS WEDSTRIJD #1 MEERDIJK EMMEN De eerste trainingsrit bracht 67 renners naar de Meerdijk. Gelukkig was het goed weer en droogde het oarkoers wat op. Naast Elite Peddelaars Jacky Lotterman, Quinten Vos en Elmar Bischop stond onze Amateursploeg in een 6 man sterke opstelling aan de start met Niels Koster, Bas Witten, Jille Brinksma, David Bakker, Matthijs Zweers en Emiel Kunkeler. Een volwaardige ploeg. We vertrokken met 12 man vanaf ons mooie clubhuis aan de Benticksdijk. Traditioneel op de fiets heen en terug. Infietsen, wedstrijd, uitfietsen. Duurritje met wat interval zullen we maar zeggen. Een klein 60km blokje in het midden๐Ÿ˜…. Gerrit, Erwin en Gert gingen mee voor het wegbrengen en de gezelligheid onderweg. En ook Kirsten reed als vanouds weer met ons mee (werd overigens netjes derde in de B-groep๐Ÿ‘๐Ÿป). Omdat we met David en Jille 2 renners hadden die hun allereerste wedstrijd reden gingen we bewust vrij en zonder strijdplan van start. Kijk maar eens waar je staat was de boodschap na een aantal goede trainingsmaanden. Een nulmeting dus. Na de eerste schermutselingen kwam een deel van het peloton meteen in de problemen. Lang niet iedereen was โ€œer klaar voorโ€, maar eigenlijk kun je dat ook niet verwachten, zo vroeg in het seizoen. Het waren Elite Peddelaar Jacky Lotterman en de Duitser Kai Spinneker, die aanvankelijk met zโ€™n tweeรซn voorop kwamen.

Dat leidde tot een reactie van Niklas Behrens, rijdend voor het beloftenteam van Lidl-Trek. Een renner waar het een en ander van wordt verwacht. Toch lukte het hem niet de sprong naar voren te maken. Dat lukte wel onze Amateur Peddelaar Jille Brinksma uit Nieuwleusen๐Ÿ’ช๐Ÿป. Een aanwinst voor de wielersport schreef een plaatselijke journalist. Nadat de kopgroep weer was ingelopen, probeerde Elite Peddelaar Elmar Bischop het initiatief over te nemen. Hij kreeg gezelschap van Stefan Grevecke, maar tot een serieuze aanval kwam het niet. Geen nood, want de volgende kandidaat stond al weer klaar: Kai Spinneker. Onze Duitse wielervriend uit Melle stond -na later bleek- aan de basis van de beslissende ontsnapping. Al snel voegde Niklas Behrens zich bij hem en toen ging het in een rap tempo omhoog met de voorsprong. Een halve minuut werd het en toen leek het er op, dat de dlag geslagen was. Maar zoiets kun je dus nooit met volstrekte zekerheid zeggen. Dat bleek andermaal, want in de finale bundelden de sterkste renners in het peloton voor รฉรฉn keer hun krachten. Dat resulteerde in een tegenoffensief van een groepje van vier met Jacky Lotterman, Quinten Vos (die zich tot dan toe opvallend rustig had gehouden), Robert Jan Nibourg en Jannis David Dietrich Brandt. Ook onze ploeggenoten Bas Witten en Jille Brinksma probeerden nog aan te sluiten, maar zij kwamen helaas net te laat. Het kwartet achtervolgers slaagde er net op tijd in om zich vooraan te melden bij de twee leiders. Bij het ingaan van de laatste ronde probeerden Jacky Lotterman en Robert Jan Nibourg nog om hun rivalen te verrassen, maar dat feest ging niet door, zodat een eindsprint de beslissing bracht. Quinten Vos, die zijn krachten had gespaard, was het rapst. Spannend was de strijd om de tweede plaats met drie renners naast elkaar. Niklas Behrens haalde het vรณรณr Robert Jan Nibourg en Jannis Brandt. Als 5e finishte Kai Spinneker en Jacky Lotterman werd op korte afstand 6e. Op 40 seconden kwam het peloton binnen onder aanvoering van onze verrJille Brinksma die een kleine voorsprong had. Jille werd daarmee dus 7e, maar in de officiรซle uitslag schoof hij door naar plek 5, omdat winnaar Elite Peddelaar Quinten Vos en Kai Spinneker zonder transponder reden (net als onze David Bakker) schoof alle wat op. Niels Koster werd zodoende 8ste en ook voormalig amateur Peddelaar Arjen Van Putten kon binnen de toptien sprinten. Matthijs, Bas en Emiel pakten netjes P15,16,17! Mooi voorin ook. Jeroen haalde ons nog even op in Emmen voor een extra wieltje op de terugweg๐Ÿ‘Œ๐Ÿป. Teamwork makes the Dream work๐Ÿ˜‰ย Een veelbelovende eerste wedstrijd voor onze amateursploeg. Met 5 Peddelaars in de top 10๐Ÿ’ช๐Ÿปย Op naar 17 febr: Meerdijk wedstrijd #2. De top 10 op 10 febr: 1 Quinten Vos (WSV de Peddelaars, Emmen) 1โ€™ Niklas Behrens (Duitsland) 2 Robert Jan Nibourg (Hardenberg) 3 Jannis David Dietrich Brandt (Duitsland) 4 Jacky Lotterman (WSV de Peddelaars, Emmen) 5 Jille Brinksma (WSV de Peddelaars, Nieuwleusen) 6 Sander Kroeze (Mussel) 7 Cor van Leeuwen (Borger) 8 Niels Koster (WSV de Peddelaars, Hoogeveen) 9 Arjen van Putten (Emmen) 10 Elmar Bischop (WSV de Peddelaars, Emmen)