Jeugdronde van Hollandscheveld

Afgelopen zaterdag stond WSV de Peddelaars aan de start van Jeugdwielerronde van Hollandscheveld. In categorie 1 was het voor Nina Benjamins een revanche op vorige week, waar ze op het Nederlands kampioenschap in de laatste ronde een lekke band had. Na een harde wedstrijd verloor Nina Benjamins de sprint van Collin Luchies uit Ruinerwold.

Bij categorie 2 stonden er meerdere renners en rensters van WSV de Peddelaars aan de start. Met in het rood wit en blauw de nieuwe Nederlands kampioen Tigo van der Linde met naast hem Lot Wijrdeman, Harmen Klunder en Ellen Bleuming. Er vormde als snel een kopgroep van 4, de laatste snelle ronde van Tigo van der Linde was voldoende voor de overwinning, Lot Wijrdeman die ook deel van de kopgroep was werd 4e. Harmen Klunder had de kopgroep een tijd in zicht maar kon niet aansluiten en werd 5e net voor Ellen Bleuming.

Bij categorie 3 waren er twee renners in de kleuren van de Peddelaars Quinn Bakker en Zezette van Duuren. Na een snelle start van Quinn Bakker was de snelheid van de kopgroep te hoog. Zezette van Duuren kon wel aanhaken en vormde zo een 3-koppige kopgroep, na vele demarrages was Yme Veenstra uit Joure de sterkste en Zezette van Duuren eindigde op de 2e plaats. Quinn Bakker werd na een harde achtervolging 6e.

Bram Blanke en Ylva Hooge waren in Categorie 4 de twee Peddelaars aan de start. Na een snelle start viel het peloton uit elkaar, helaas was het tempo voor Bram Blanke en Ylva Hooge te hoog. Door afzien kon Bram Blanke zich vechten naar een 12e plaats met iets verder achter hem Ylva Hooge op de 17e plaats.

In categorie 5 stonden Luuk Buiten, Ruth Wijrdeman en Sten Bouwmeester aan de start. Na een harde wedstrijd moest er gesprint worden voor de overwinning. Helaas konden Luuk Buiten en Ruth Wijrdeman niet verder komen dan een 7e en 8e plek. Voor Sten Bouwmeester ging het in de finale net te hard en werd 12e.

In categorie 6 was het Nederlands Kampioen Tim van der Velden uit Rijswijk die het hele veld op een ronde zette en dus de overtuigende winnaar was. Voor de Peddelaars sprintte Dion Doorn zich naar een 3e plaats. Vorige week werd Mirthe Buurmeijer nog 3e op het NK maar moest het nu doen met een 6e plaats, Thom Berends viel in de laatste bocht maar kon toch nog 9e worden. Voor Matthias Klumpje, Dido Jalving en Anges Eekhof was het door het warme weer een zware wedstrijd, maar werden ze toch nog 16e, 18e en 26e. De strijdlustige renner van alle wedstrijden was ook in categorie 6 te zien en dat was plaatselijke favoriet uit Hollandscheveld Rion Norde die strande op de 24e plek.

Als afsluiting startte categorie 7 met Ronan Scholten namens de Peddelaars. Dit werd door het warme weer en het zware straten parcours in Hollandscheveld een echte afvalrace. Jan Willem Blaauw uit nieuwe Pekela was uiteindelijk de sterkste, Ronan Scholten werd nog knap 9e.