Ontwikkelingen

• Februari 2022: Roodtoer gaat verder als GRAVEL-evenement: GRVLrood toer en dit jaar zal deze op zaterdag 27 augustus plaatsvinden.

• Maart 2021: We hebben besloten de Roodtoer dit jaar in aangepaste vorm door te laten gaan in de 2Go vorm en alleen in GPX. Strade Bianche noemen we voortaan: GRAVEL.

• 2020: Vanwege de Corona kon Roodtoer 2020 niet doorgaan.

• Oktober 2019: Evaluatie Roodtoer:  Roodtoer 2020 zal een eendaagse worden op zaterdag 22 augustus 2020

•  Col du Vam staat centraal in Roodtoer, alle routes: ROAD, OFFROAD en Strade Bianche komen samen rondom en op Col du Vam. Hier een mooie impressie van deze prachtige fietsbeleving even ten noorden van Hoogeveen.  mede mogelijk gemaakt door Bernard Eshuis,

• mei 2019 Artikel van Bicycling Amsterdam over de Roodtoer

Artikel over de 2e Editie van Roodtoer van Bicycling.com

• Mooi stuk over Roodtoer in de Hoogeveense Courant.

Artikel over de 2e Editie van Roodtoer in de Hoogeveensche Courant

• Roodtoer wordt in hetzelfde weekend georganiseerd als de Reünie van de Jeugdafdeling van de WRV de Peddelaars. Enkele prominente Peddelaars zullen deelnemen aan de Roodtoer en ‘s avonds de dag afronden op het grote feest bij de wielerbaan.

Artikel over de Jeugdafdeling Reunie

• April 2019 De organisatie wordt aangevuld met Piet Balk uit Echten. Piet zal zich bezig gaan houden met de vergunningaanvragen en het coördineren van het terrein.

• April 2019 De flyer en de 1e promo zijn klaar:
  • November 2018 Roodtoer 2019 gaat definitief door. Er komen nieuwe routes bij de verschillende afstanden en de organisatie wil Col du Vam centraal zetten in alle tochten. De volgende afstanden komen er;  OFFROAD: 30-50-60-80, ROAD: 60-90-120-160  STRADE BIANCHE:65-95-125-145

• Augustus 2018 GPX van de routes staan online op de www.fietssport.nl en op deze website bij de pagina: ROUTES. We hebben alleen de GPX van de ROAD en STRADE BIANCHE, omdat we alleen toestemming voor 25 en 26 augustus hebben om over de verschillende OFF-ROAD routes te mogen fietsen. De routes zijn duidelijk uitgezet met pijlen en oranje/gele linten.

Juli 2018 Alle 70 vrijwilligers hebben een ROODTOER-shirt gekregen. Deze werden direct gebruikt bij de promotie van de 11Wegentocht en Randje Drenthe:

• Juli 2018 De actie van Spontvoedingswebshop is geweest en de winnaar krijgt zijn prijs thuis gestuurd.

• Juni 2018 Martijn Kamphuis en Eef Russchen hebben een promo voor ROODTOER gemaakt. ROODTOER trailer

• Mei 2018 7 Dagen fietsen in Hoogeveen. De week na ROODTOER kan iedereen nog 5 dagen fietsen vanuit Hoogeveen tijdens het evenement: HAPPEN, TRAPPEN EN STAPPEN. Beide organisaties hebben afgesproken om samen te werken in o.a. reclame-uitingen. Volg hier http://trappenhappenstappen.nl/

Volg alle actuele acties en nieuws via onze Facebookpagina: ROODTOER the CLASSIC

• April 2018: De organisatie heeft gesprekken met hotel Wesseling in Dwingeloo gevoerd. Hotel Wesseling is vaker nauw betrokken bij fietsevenement. Dit gesprek had als doel om een samenwerking aan te gaan op het gebied van: arrangementen aanbieden voor de ROODTOER en dat hotel Wesseling een gezamenlijke/ centrale verzorgingspost voor de routes wordt.

• April 2018: De organisatie heeft bij Bioracer een fietsshirt laten ontwerpen voor alle vrijwilligers die helpen bij dit evenement. Alle vrijwilligers die meehelpen krijgen zo snel mogelijk een shirt waarin ze ook fietsend de tocht kunnen promoten en op de dag zelf goed herkenbaar zijn. Op deze manier krijgen de vrijwilligers een passend bedankje en blijvende herinnering aan dit evenement.

• maart 2018: Het logo van ROODTOER bestaat aan de linkerzijde uit 3 lijnen. De 3 lijnen geven de 3 soorten routes/ tochten aan die ROODTOER organiseert: ROAD, GRAVEL, OFFROAD. De 3 sterren staan voor: Drenthe, de provincie waar alle routes worden verreden.

• maart 2018: De vernieuwde website hebben we gekoppeld aan de website van Toerclub de Peddelaars en is te vinden via de URL: www.wsvdepeddelaars.nl/roodtoer  De Facebookpagina: ROODTOER is live gegaan: www.facebook.com/roodtoer

• februari 2018: 1609BOLD heeft een presentatie gehouden over de profilering van het evenement en een daarbij passende naam en logo ontworpen: Peddelaars Bike Event heet voortaan: ROODTOER.
  • februari 2018: 1609BOLD o.l.v. Bas Eefting en Bastiaan Hollander zijn door de organisatie ingehuurd om samen met de organisatie een profilering voor het evenement te ontwerpen. Er is een brainstormsessie geweest over de waarden die erg belangrijk voor de organisatie zijn: Gezelligheid, leuke entourage/sfeer, goede verzorging en routes/wegen in bekend omgeving, die toch verrassend/vernieuwend zijn.

• De organisatie bestaat uit de volgende personen:
    • Jacob Oost                           coördinator algemeen/ secretaris
    • Bastiaan van der Kraan        coördinator juridische/financieel
    • Bertus Broekroelofs              coördinator NTFU/ starttafel
    • Martijn Kamphuis                  afgevaardigde vanuit het bestuur/ marketing
    • Eric te Velde                         coördinator ROAD en Strade Bianche
    • Arend Veenstra                     coördinator OFFROAD
    • Bert Eldering                         coördinator OFFROAD

• De organisatie heeft de afgelopen jaren de Green Mountain Toer georganiseerd en daarvoor heeft de vereniging de hoogste waardering van de NTFU gekregen: 3 sterren, tegenwoordig heet dit: EXTRA GOED GEREGELD.

• Januari 2018: De organisatie heeft een plan gemaakt om de bestaande tweelandentocht te upgraden naar een 2 daags fietsevenement met een unieke: STRADE BIANCHE door Drenthe.