WSV de Peddelaars per 1 januari 2020

WIELRENNEN – De toerfietsers en de wielrenners van De Peddelaars uit Hoogeveen zijn 31 december 2019, na 48 jaar, gefuseerd. De vereniging bestaat nu uit 550 leden en gaat verder onder de naam Wieler Sport Vereniging De Peddelaars.

Om de samensmelting te bezegelen werd er een heuse fusietocht verreden. In de Oudejaarstocht gaan de renners verdeeld over twee clubs van start, maar komen ze als één club weer binnen.

Wielrenverenging De Peddelaars werd in 1951 opgericht. Maar in 1972 kwam er een aparte afdeling voor de toerfietsers enerzijds en de wielrenners anderzijds. Maar nu het steeds lastiger wordt om vrijwilligers en bestuursleden te vinden zijn beide takken toch weer herenigd. De dubbele naam zorgde vaak voor onduidelijkheid en steeds vaker bleek dat beide verengingen gezamenlijke belangen hebben.

Vanmorgen werden op het clubhuis van De Peddelaars de fusiestukken ondertekend.