WSV de Peddelaars doneert kleding aan Gambia

De leden van Wielersport vereniging de Peddelaars te Hoogeveen dragen sinds begin 2022 een nieuw tenue met daarop de vermelding van de nieuwe sponsoren. De vereniging heeft met steun van producent en leverancier een actie gedaan waarbij oude wielerkleding ingeleverd kon worden in ruil voor korting op het nieuwe tenue. Het goede doel van deze oude kleding wordt Gambia, waar men altijd behoefte heeft aan sportkleding.

Vertrouwenspersoon van de vereniging, Henk Jonker, heeft al jaren intensieve contacten in Gambia en bezoekt dit West-Afrikaans land vrij regelmatig.  Bij zijn laatste bezoek heeft hij contact kunnen leggen met de president van de Gambia Cycling Association, de heer Momodou Bah, en heeft daarbij een paar setjes ter demonstratie overgedragen. De kleding wordt met enthousiasme ontvangen en de heer Bah zal zorgen voor de distributie.

Het is niet de eerste keer dat kleding van de Peddelaars naar Gambia gaat. Ongeveer 15 jaar geleden is ook een hoeveelheid kleding naar Gambia gegaan. Ook is er al eens eerder kleding van de hoogeveense brandweer geschonken.  Huidige voorzitter, Aloys van Duuren, van  WSV de Peddelaars is blij met het doel van de kleding. “Het is kleding die hier vaak ongebruikt in een kast ligt en als daar dan collega wielrenners in Afrika mee geholpen kunnen worden is dat geweldig. Dat dit een land is waar onze vertrouwenspersoon ook regelmatig komt, maakt dit helemaal mooi. Ik ben er van overtuigd dat de kleding goed besteed is”.

Afgelopen weken is de totale hoeveelheid kleding, verpakt in een achttal dozen, overgedragen voor transport naar Gambia. In de dozen is ook een fikse aantal onderdelen en gereedschap verpakt om daarmee de wielersport in Gambia te ondersteunen.

Bij de foto’s

1. De eerste setjes kleding zijn met enthousiasme gepast en zullen in Gambia gedragen worden.
  2. Aloys van Duuren (r), voorzitter WSV de Peddelaars, overhandigt een overjarig shirt aan Henk Jonker, die regelmatig naar Gambia reist. Acht dozen met kleding zijn inmiddels in Gambia aangekomen.