Trappen voor SamenLoopvoorHoop Zuidwolde

ZUIDWOLDE – Heel Zuidwolde is in de ban van de SamenLoop voor Hoop, waarvan de opbrengst bestemd is voor KWF kankeronderzoek. Deze SamenLoop vindt plaats op 16 en 17 september op het schitterende complex van CH De Wolden tussen Zuidwolde en Veeningen. SamenLoop voor Hoop is een 24 uur durende wandelestafette om geld in te zamelen voor onderzoek naar kanker. Tientallen teams en andere belangstellenden zijn druk in de weer met allerlei acties om geld voor dit goede doel in te zamelen. Een ervan wordt gehouden op zaterdag 27 augustus.

De fietsploeg Pol Hoogwerkers en Greving & Greving te Hoogeveen organiseren gezamenlijk een sponsortoertocht door de mooie landschappelijke omgeving van de Gemeente De Wolden. Deelnemers kunnen kiezen uit twee afstanden, namelijk 40 en 110 kilometer. Onderweg is er uiteraard een rustplaats. Voor de kortste afstand is dit bij Huize Welgelegen, het bekende blikmuseum, in Koekange en voor de mensen van de lange adem bij café-restaurant Schenkel in Uffelte.

De start van beide afstanden is vanaf het clubgebouw van korfbalvereniging ZKC ’19 op het sportpark aan de Zuideresweg in Zuidwolde. De fietsers die de kortste afstand voor hun rekening nemen kunnen starten tussen 8.00 en 10.30 uur en de deelnemers aan de 110 kilometer kunnen dat doen tussen 8.00 en 9.30 uur.

Natuurlijk gaat het de organisatie om zoveel mogelijk geld in te zamelen voor het KWF kankeronderzoek. Om die reden is de prijs voor de deelnemers laag gehouden, waardoor dit geen belemmering kan zijn om mee te doen. Voor de 40 kilometer zijn de kosten drie euro en voor de 110 is dat vijf euro. Bovendien staat er voor bezoekers die een gift willen geven een donatiebox. Mede door dergelijke acties lijkt het erop dat SamenLoop voor Hoop in Zuidwolde een groot succes wordt.