Rudi Nagengast onderscheiden met Gouden Wiel van de KNWU

Tijdens de Algemene Ledenvergadering Vergadering KNWU Noord op 8 november werd Rudi Nagengast onderscheiden met het Gouden Wiel van de KNWU. Het Gouden Wiel is de hoogste onderscheiding die de KNWU kent en is voorbehouden aan leden die zich bijzonder verdienstelijk gemaakt hebben voor de wielersport.

Rudi is, zoals bekend, al jaren een zeer actief lid van onze vereniging: bestuurslid, trainer, begeleider, sponsor, jeugd coördinator, ploegleider. En… deze opsomming is ook nog onvolledig. Daarnaast is hij bestuurslid KNWU off road en in die hoedanigheid promoot en stimuleert hij oa het veldrijden. En dat allemaal al geruime tijd. Rudi is een van de jongsten, zo niet de jongste, die deze hoge KNWU onderscheiding ooit in ontvangst heeft mogen nemen. Persoonlijk ben ik van mening dat de kampioenschappen die nu op de VAM berg verreden worden als basis hebben gehad het distrikts-kampioenschap  (DK) 2019. Dit DK is op de VAM georganiseerd doordat Rudi het lef had in het bestuur te pleiten om dit te houden op de nog niet geheel geasfalteerde  vuilstort. Het werd een succes en op die dag werd er al gesproken over NK’s en meer op de VAM.  De onderscheiding is meer dan verdiend.

De onderscheiding werd aan Rudi uitgereikt door de kersverse voorzitter van de KNWU, de heer Wouter Bos, die voor deze gelegenheid naar het noorden was gekomen.

Rudi, ook via deze weg de hartelijke gelukwensen.

Steven Berends

Namens leden en bestuur