Oliebollentocht 2016 groot succes!

Het traditionele ATB-evenement op oudjaarsdag vond plaats onder prima omstandigheden. Weinig neerslag in de voorafgaande periode, dus weinig blubber.

Ongeveer 300 deelnemers kwamen naar ons clubhuis, waar iedereen onder de indruk was van de enorme klus die de vrijwilligers al hebben geklaard en hoe het gerenoveerde en uitgebreide pand er uiteindelijk uit zal gaan zien. Direct na de start konden de deelnemers warm draaien op de heuvel in het middenterrein van de wielerbaan waar een leuk traject was uitgezet. Buiten de bebouwde kom werd de route meteen onverhard met fraaie tracks in het Spaarbankbos. Na het viaduct onder de A28 werd al gauw de boswachterij Ruinen bereikt. Afwisselend over kleine singletracks, brede paden en mooie delen van de vaste ATB-route werd na 20 km de verzorgingspost bereikt op het terrein van Visio, Huis te Echten. Deze unieke locatie zorgt voor een speciaal sfeertje en wordt door iedereen zeer gewaardeerd.

De routesplitsing 30 en 50 km is direct na de verzorging. De lange route maakt een vrijwel geheel onverharde lus van 20 km door Echtens Paradijs via een net van vervallen ruiterpaadjes en een grote ronde om de Gijsselter Koelen om nogmaals de verzorging bij Visio aan te doen. Zowel de 30 als de 50 km keren daarna via Echten terug naar Hoogeveen, waar nog een uitdagend traject evenwijdig aan de spoorlijn is uitgezet.

Na de finish bij ons clubhuis deden velen zich nog even tegoed  aan de oliebollen. Nog even de fiets afspuiten en snel naar huis om de jaarwisseling te vieren.

Gelukkig waren er geen noemenswaardige ongevallen of pech gemeld.

De organisatie heeft veel positieve reacties ontvangen en wil ook komend jaar graag op deze manier verder. Dat kan natuurlijk alleen met een groot team van gemotiveerde vrijwilligers. Velen doen deze klus al jaren en verdienen onze grote dank!

Op de fotopagina van de website is een groot aantal sfeerplaatjes geplaatst.