Oliebollentocht maandag 31 december 2018

maandag 31 december 2018 Afstanden:           30 of 50 kilometer

Locatie:                clubhuis De Peddelaars, Bentincksdijk 17, Hoogeveen

Starttijd:                09.00 – 10.00 uur.     Scan & Go aanwezig!

Inschrijfkosten:   € 5,00 ;   NTFU-leden € 1,00 korting. Tot en met 16 jaar gratis!

Routes:       vanuit het vernieuwde clubhuis wordt begonnen met een pittig parcours op de bult op het binnenterrein van de wielerbaan; daarna gaan de routes in noordelijke richting via Spaarbankbos ri. Pesse. Na 12 km bereiken we de Boswachterij Ruinen met schitterende bossen, heide en vennen. Prachtige, weinig bereden paden en soms een stukje van de vaste ATB-route leiden na 20 km naar de uniek gelegen verzorgingspost op het terrein van Visio Huis te Echten. Gratis verzorging met warme bouillon, sportdrank, bananen en koeken.

Na de verzorging splitsen de routes: de 30 km gaat via Echten terug ri. Hoogeveen; de 50 km maakt een vrijwel geheel onverharde lus van 20 km door Echtens Paradijs en rond de Gijsselter Koelen. Dit traject bevat o.a. lange singletracks op voormalige, niet meer gebruikte ruiterpaden. Na het 2e bezoek aan de verzorgingspost gaat ook de langste afstand terug naar Hoogeveen.

Na de finish bij het clubhuis van de Peddelaars staan er gratis oliebollen klaar!

Er is gelegenheid om de fietsen af te spuiten en te douchen.

Start/finish en parkeren: kom je met de auto, toets dan in het navigatiesysteem “Sportlaan”of “Sportveldenweg” in om de parkeerplaatsen te bereiken. Vanaf de parkeerplaats is het slechts 200 meter fietsen naar ons clubhuis.